Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Нам важливо не втратити репутацію»

Конкурс Володимира Горовиця, який мав відбутися з 20 по 30 квітня, перенесено на осінь
14 квітня, 09:50
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Нагадаємо, Конкурс був започаткований у 1995 році і вшановує пам`ять нашого славетного співвітчизника, легендарного піаніста Володимира Горовиця (який народився і отримав освіту у Києві). За роки існування у змаганнях взяли участь понад 1300 молодих музикантів із 35 країн світу («Горовиць-Дебют», Молодша, Середня та Старша групи). Структура конкурсу передбачає проведення конкурсних змагань у три етапи, що відбуваються послідовно впродовж 3-х років: 1-й етап — Горовиць-Дебют (до 14 років), Молодша група (9—15 років), 2-й етап — Середня група (14—19 років), 3-й етап — Старша група (16—33 роки). Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця з 2002 року є членом Європейської спілки молодіжних музичних конкурсів (EMCY), а у 2004 році став єдиним в Україні конкурсом, який увійшов до складу Всесвітньої федерації міжнародних музичних конкурсів (WFIMC), що за своїм статусом дорівнюється до таких організацій як Олімпійський комітет, ФІФА, ЮНЕСКО, ВОЗ. Це єдиний в Україні конкурс, при якому з 1998 року існує «Школа виконавської майстерності», а з 2000 року — Міжнародний культурно-мистецький проект «Міжнародна Літня музична академія». За ці роки понад 700 молодих музикантів із 18 країн світу отримали майстер-класи відомих музикантів-педагогів з Австралії, Білорусі, Великої Британії, Канади, Нідерландів, Німеччини, Норвегії, Польщі, Російської Федерації, США, Туреччини, Франції та України.

У 1998 році Конкурс ініціював відродження традиції проведення просвітницьких концертів для найширших верств населення на відкритій естраді Центрального парку культури і відпочинку. За час проведення чотирнадцяти Міжнародних фестивалів «Київські літні музичні вечори» відбулося 364  концерти, в яких брали участь 836 солістів та 171 колектив з 31 країни світу: Австрії, Білорусі, Бразилії, Вірменії, Великої Британії, Греції, Естонії, Ізраїлю, Ірландії, Іспанії, Італії, Казахстану, Китаю, Кореї, Латвії, Литви, Македонії, Мексики, Нідерландів, Нової Зеландії, Норвегії, Польщі, Російської Федерації, Сербії, США, Туреччини, України, Франції, Хорватії, Швеції, Японії. У наш час концерти фестивалю відбуваються на базі Концертної зали Державної радіокомпанії України та відомих концертних майданчиках м. Києва.

Для подальшого творчого росту молодих лауреатів конкурс В. Горовиця заснував перший у світі музичний фестиваль «Віртуози планети», в якому грають виключно лауреати перших премій і Гран-прі найвідоміших конкурсів — членів Всесвітньої федерації музичних конкурсів.

Нині організатори Конкурсу  звернулися до учасників, партнерів і шанувальників цього поважного творчого змагання: «У зв’язку з обставинами, які сьогодні склалися майже в усьому світі, ми змушені повідомити, що XII Міжнародний конкурс молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця у Старшій групі відтерміновано до осені 2020 (орієнтовні дати — 11—21 жовтня).

Запевняємо, що всі, хто пройшов Кваліфікаційний відбір, зможуть взяти участь у Конкурсі, незважаючи на зміну віку»...

За словами Ірини ПОЛСТЯНКІНОЇ, президента Міжнародного благодійного фонду конкурсу Володимира Горовиця: «Цьогоріч конкурс зібрав яскраве сузір’я молодих талантів. Ми очікували 31 піаніста з 18 країн світу! Але коронавірус поламав плани, втім... Втім, маємо надію, що більшість піаністів підтвердить свою участь у конкурсі за новими датами 11—21 жовтня. Втім ми розуміємо, що у кожного можуть бути різні обставини — як особисті, так і професійні, які можуть стати на заваді, а тому будемо чекати підтвердження  від претендентів до серпня. Я не думаю, що ситуація, яка виникла з COVID-19, може «розхолодити» наших музикантів. Як я помічаю по соціальним мережам, «домашній арешт» тільки розпалив багаття креативності. Ми бачимо у соцмережах домашні концерти, ансамблеве музикування за допомогою платформ ZOOMта SKYPE.

Нині Київська муніципальна акдемія музики імені Р.М. Глієр теж працює дистанційно. Викладачі пристосовуються до ситуації. Лекційні, групові заняття проводимо у програмі ZOOM.І ндивідуальні — за допомогою відео мессенджерів, SKYPE, ZOOM. Це складно, займає набагато більше часу. Втім, викладачі зараз мають більше навантаження, порівняно з роботою у «офлайні». Але я  маю надію, що всі скептики нарешті зрозуміють, що класичну музику не можна надовго заганяти у цифровий формат і робити з неї продукт, який можна «вмикати і вимикати». Академічні музиканти повинні працювати у залах зі слухачами, грати з «живими» оркестрами, співати на сцені оперних театрів, а заняття у навчальних закладах мусять проводити у класах у форматі «facetoface»! Або ми можемо перетворитися на експонати кунсткамери. 

Звичайно, я дуже стурбована  ситуацією з переносом Конкурсу Горовиця за наступними пунктами:

• Конкурс Горовиця фінансується Міністерством культури, молоді та спорту, Департаментом культури КМДА. У зв’язку з ситуацією COVID-2019 очікується секвестр бюджету, і Міжнародний конкур молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця у Старшій групі може не отримати фінансування у повному обсязі в жовтні;

• спонсори, які жертвували гроші на преміальний фонд, можуть не підтримати нас у жовтні через економічні  проблеми;

• всі заходи, які ми планували до святкування 25-річчя  конкурсу (концерти лауреатів минулих років, записи на ТБ, фондовий запис лауреатів конкурсу із диригентом Кирилом Карабицем за сприяння «Суспільного мовника», майстер класи «Міжнародної Київської Літньої академії», ювілейні концерти лауреатів в Італії (Больцано, Кремона), Франції (Париж зал Корто), Німеччини (Дортмунд), Грузії (Тбілісі) вже скасовані або під загрозою скасування.

• Конкурс вже зазнав чутливі фінансові втрати, але найбільше я боюся втратити репутацію конкурсу. Мені важливо зберегти лояльне ставлення  до конкурсу засновників, учасників, журі, партнерів і друзів конкурсу.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати